2023-06-15

Padėka – tai ne dovanos

Nacionalinė mokėjimo agentūra (NMA) deda dideles pastangas, kad skaidrumas – viena pagrindinių įstaigos vertybių – būtų nuolat puoselėjamas, o visi NMA klientai, nepriklausomai nuo to, koks projektas vykdomas, būtų vienodai vertinami, konsultuojami, jiems būtų teikiamos vienodai geros paslaugos. NMA primena, jog geriausias atlygis projektus prižiūrintiems NMA darbuotojams – tai geranoriškas bendradarbiavimas, šiltas žodis ir šypsena.

NMA jau ne vienerius metus taikoma nulinė dovanų politika, ir NMA darbuotojai žino, jog jų darbui įtakos negali daryti dovanos ir neteisėtas atlygis. Kiekvienas klientas turi jaustis gerbiamas be papildomų priemonių, galinčių paveikti NMA darbuotojo sprendimus ar siekiant išskirtinio dėmesio projekto vykdytojui. Primintina, jog tiek už neteisėto atlygio davimą, tiek ėmimą gresia baudžiamoji atsakomybė, taip pat vien pažadas, susitarimas, reikalavimas ar provokavimas duoti ar imti neteisėtą atlygį yra baigtas nusikaltimas, nekalbant apie jo fizinį perdavimą, t. y. pradėti ikiteisminį tyrimą galima ir asmeniui nepriėmus neteisėto atlygio fiziškai.

Pasitaiko atvejų, kai NMA klientai yra nuoširdžiai dėkingi NMA specialistams už jų darbą ir nori atsidėkoti dovanodami, pavyzdžiui, šokoladą, kavos ar pan. Vis dėlto, bet kokios formos, vertės dovana, teikiama net iš geriausių paskatų už darbuotojo jau priimtus, priimamus ar planuojamus priimti sprendimus, laikoma neteisėtu atlygiu. Darbuotojas, kuriam teikiama dovana, patiria papildomų rūpesčių, kadangi privalo pranešti apie paliktą dovaną ir pasirūpinti, kad ji būtų paaukota arba grąžinta, nes jos priimti negali.

Apie dovanų ir kitokio neteisėto atlygio įteikimą ar reikalavimą galima pranešti NMA svetainės www.nma.lt „Pasitikėjimo linijos“ skiltyje – informacija teikiama užpildant rekomenduojamą pranešimo formą, o pranešusiojo anonimiškumas garantuojamas. Nesant tokios galimybės reikėtų informuoti teisėsaugos įstaigą bendruoju pagalbos tel. 112 arba Specialiųjų tyrimų tarnybą tel. (8 5) 266 3333.

NMA vertina savo klientus, o sąžiningai ir skaidriai atliekamas darbas – įstaigos vizitinė kortelė, todėl korupcijos apraiškos čia nėra priimtinos, tačiau geras žodis, puikus atsiliepimas ir geranoriškumas yra tai, kas iš tiesų skatina veikti dar geriau ir efektyviau.