Dažniausiai užduodami klausimai

Neradote naudingos sau aktualios informacijos? Užduokite klausimą
Bendrieji pareiškėjų klausimai 13

Nacionalinė mokėjimo agentūra (NMA) turi 10 teritorinių padalinių. Juose yra po du skirtingas funkcijas atliekančius skyrius: teritorinis paramos administravimo skyrius ir teritorinis patikrų vietoje skyrius. Teritoriniai NMA padaliniai yra įsikūrę apskričių centruose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Telšiuose, Tauragėje, Utenoje, Alytuje ir Marijampolėje.

Jų adresai ir kita kontaktinė informacija žemiau: 

Informuojame, kad į Nacionalinę mokėjimo agentūrą prie Žemės ūkio ministerijos visada galite paskambinti bendruoju informacijos teikimo telefonu (8 5) 252 6999 arba trumpuoju numeriu 1841 (specialiuoju tarifu apmokestinamas numeris).

Nacionalinėje mokėjimo agentūroje asmenys aptarnaujami:

I      8.00–17.00

II     8.00–17.00

III   8.00–18.00*

IV   8.00–17.00

V    8.00–15.45

* iki 18 val. priimami iš anksto užsiregistravusių asmenų prašymai ar skundai.

Nacionalinėje mokėjimo agentūroje (NMA) yra sudaryta galimybė užsiregistruoti į konsultaciją iš anksto.

Klientai, norintys registruotis konsultacijai iš anksto, gali pasinaudoti šia nuoroda https://www.nma.lt/index.php/susisiekite/10781 ir užpildyti pateiktą formą pasirinkę skiltį „Išankstinė registracija“.

Registracijos formoje galima pasirinkti konsultavimo būdą (per „Teams“ arba atvykus į NMA padalinį), vietą, jei norima konsultuotis gyvai. Registruodamasis konsultacijai, klientas turėtų pateikti norimą aptarti klausimą arba trumpai aprašyti norimą aptarti situaciją.

Klientų registracijos forma leidžia pačiam klientui pasirinkti patogų laiką bei tiek jam, tiek NMA personalui lengviau planuoti darbo laiką.

Pasikeitus planams ar galimybėms arba paaiškėjus, kad konsultacija neaktuali, ją reikėtų atšaukti – tai galima padaryti pasinaudojus laišku apie užsakymo patvirtinimą ar paskambinus padaliniui, su kurio darbuotoju buvo planuota konsultacija. 

Išankstinės registracijos į konsultaciją instrukciją galima rasti pasinaudojus nuoroda Išankstinės registracijos į konsultaciją instrukcija - YouTube.

 

NMA asmenų aptarnavimo laikas:

I      8.00–17.00

II     8.00–17.00

III   8.00–18.00*

IV   8.00–17.00

V    8.00–15.45

* iki 18 val. priimami iš anksto užsiregistravusių asmenų prašymai ar skundai.

Atsakymai parengiami ir el. būdu persiunčiami klausimą uždavusiam asmeniui per 4 darbo dienas nuo jo gavimo Nacionalinėje mokėjimo agentūroje dienos.

Informaciją apie pateiktas paraiškas galite rasti informaciniame portale https://portal.nma.lt.

Prie informacinio portalo prisijungti galima pasinaudojus asmens tapatybės kortele, el. parašu arba mob. parašu ir el. bankininkystės portalais.

Informuojame, kad į Nacionalinę mokėjimo agentūrą (NMA) paramos gavimo klausimais galima kreiptis bendruoju informacijos teikimo telefonu (8 5) 252 6999 arba trumpuoju numeriu 1841 (specialiuoju tarifu apmokestinamas numeris) bei pasinaudoti „Microsoft Teams“ programa, taip pat galima pateikti klausimą (-us) raštu arba elektroniniu būdu NMA interneto svetainės skiltyje „Susisiekite“ ar atvykti pas mus adresu: Blindžių g. 17, Vilnius.

ALNSIS stebimi reikalavimai, stebėjimo grafikas bei kita su ALNSIS susijusi informacija skelbiama interneto svetainėse: www.nma.lt ir www.alnsis.lt.

Laukų nuolatinio stebėjimo rezultatus galima matyti prisijungus prie NMA informacinio portalo (https://portal.nma.lt), plotinių priemonių paraiškos „Deklaruotų laukų“ lentelės skiltyje „Laukų nuotolinio stebėjimo rezultatai“.  Atsidariusiame lange pateikiama deklaruotų laukų (kuriems taikomi reikalavimai) informacija apie nuotolinio stebėjimo rezultatus bei lauko buvimo vieta žemėlapyje.

Per Žemės ūkio ministerijos informacinę sistemą (ŽŪMIS) pareiškėjai ir paramos gavėjai gali teikti paraiškas gauti kaimo plėtros paramą, mokėjimo prašymus, projektų įgyvendinimo ataskaitas ir naudotis kitomis sistemos galimybėmis. Taip pat priimamos pažymos gauti nacionalinę paramą. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba teikia patikrų duomenis apie kompleksinės paramos reikalavimų augalinio maisto saugos kontrolės srityje laikymąsi.

Nacionalinės mokėjimo agentūros interneto svetainėje sukurta sistema, kuri vienija pirkėjus ir tiekėjus. Sistema skirta tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims. Norint dalyvauti pirkimų procesuose tereikia kartą užsiregistruoti. Neprisiregistravę vartotojai turi galimybę matyti visus skelbimus, prenumeruoti ir gauti informaciją apie dominančius skelbimus ar sudominusio skelbimo nuoroda pasidalinti su kitais.

Nacionalinės mokėjimo agentūros sukurta mobilioji programa „NMA agro“ skirta ūkininkams pranešti apie įvykdytas veiklas, įgyvendintus investicinius projektus bei problemas, susijusias su įsipareigojimų vykdymu, taip pat skirta visuomenei pranešti apie netinkamai prižiūrimus plotus, kitus pažeidimus. Mobiliąją programą surasti ir nemokamai atsisiųsti galima naudojantis „Google Play“ ar „App Store“.

Anonimiškai informaciją apie asmenų, gaunančių ar pretenduojančių gauti Europos Sąjungos ir Lietuvos valstybės paramą žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei, galimus piktnaudžiavimo atvejus bei NMA darbuotojų galimai neskaidrias veikas ar kitų institucijų atstovų bandymus daryti įtaką paramos administravimui galima teikti visą parą šiais būdais:

• skambinant „Pasitikėjimo linijos“ telefonu (8 5) 260 7901, kuriame įdiegtas automatinis atsakiklis (skambutis „Pasitikėjimo linijos“ telefonu apmokestinamas pagal Jūsų operatoriaus taikomus tarifus);

• per mobiliąją programėlę „NMA agro“ (pranešant tik apie asmenų, gaunančių ar pretenduojančių gauti Europos Sąjungos ir Lietuvos valstybės paramą žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei, galimus piktnaudžiavimo atvejus); daugiau informacijos, kaip naudotis mobiliąja programėle, www.nmaagro.lt;

• elektroniniu būdu NMA internetinėje svetainėje, dešinėje ekrano pusėje paspaudus mygtuką „Pasitikėjimo linija",  užpildant pateiktą lentelę.