Informuojame, kad Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) direktoriaus 2021 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. BR1-121 patvirtinta Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos 2021–2022 m. korupcijos prevencijos programa.
Kviečiame visus susipažinti su Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano priemonėmis paspaudus šią nuorodą.
Prie antikorupcinės aplinkos formavimo NMA galite prisidėti ir Jūs! Pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos programos ir priemonių tobulinimo NMA galite siųsti el. paštu [email protected].
2020 m. spalio - lapkričio mėn. Lietuvos gyventojų apklausos dėl skaidrumo principų įgyvendinimo Nacionalinėje mokėjimo Agentūroje prie Žemės ūkio ministerijos rezultatai
Nuo 2020 m. spalio 28 d. iki 2019 m. lapkričio 30 d. Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) interneto svetainės ir Facebook paskyros lankytojus kvietėme sudalyvauti Lietuvos gyventojų apklausoje dėl skaidrumo principų įgyvendinimo NMA. Pildydami anketą asmenys turėjo galimybę pareikšti savo nuomonę apie NMA darbuotojus bei jų veiklos skaidrumą, taip pat teikti savo rekomendacijas ir pastebėjimus, kurie padėtų tobulinti NMA veiklą.
Norime padėkoti visiems respondentams už pateiktus pastebėjimus ir pasiūlymus, kuriuos įvertinę imsimės atitinkamų priemonių. Taip pat NMA dėkoja, kad nesate abejingi ir pranešate apie galimus piktnaudžiavimo atvejus, kai siekiama neteisėtai pasisavinti paramos lėšas, nesąžiningą paramos gavėjų elgesį, taip pat įtarus NMA darbuotojų galimai neskaidrius veiksmus ir piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi.
Papildomai norime atkreipti dėmesį, kad labai vertinama bet kokia informacija apie galimus teisės aktų reikalavimų nesilaikymo atvejus, kai įgyvendinami investiciniai projektai. Todėl asmenys, įtariantys, kad investiciniai projektai vykdomi neskaidriai, raginami pasidalinti turima informacija.
Pateikti pranešimą galite šiais būdais: paskambinus „Pasitikėjimo linijos“ telefonu (8 5) 260 7901, kuriame įdiegta automatinio atsakiklio funkcija, elektroniniu būdu – NMA svetainėje užpildžius specialią pranešimui skirtą lentelę, tiesiogiai bendraudami su NMA darbuotoju arba raštu. Apie asmenų, gaunančių ar pretenduojančių gauti Europos Sąjungos ir Lietuvos valstybės paramą žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei, galimus piktnaudžiavimo atvejus galima pranešti per mobiliąją programėlę „NMA agro“.
Pranešime reikėtų kuo tiksliau nurodyti galimai pažeidimą padariusio fizinio ar juridinio asmens vardą bei pavardę arba įmonės pavadinimą, tikslų adresą arba teisingą vietovės, kurioje pastebėtas galimas pažeidimas, pavadinimą. Taip pat svarbu, kaip galima smulkiau papasakoti apie pastebėtą pažeidimą. Išsami informacija padėtų greičiau reaguoti į situaciją, nustatyti pažeidėjus ir patikrinti.
Kilus daugiau klausimų, informacijos galite teirautis: bendruoju informacijos teikimo telefonu (8 5) 252 6999 arba trumpuoju numeriu 1841; elektroniniu būdu – pateikti klausimą NMA interneto svetainės skiltyje „Susisiekite“ arba bendruoju el. pašto adresu [email protected]; raštu arba atvykti pas mus – adresu Blindžių g. 17, Vilnius.
Dėkojame visiems, dalyvavusiems apklausoje – mums svarbu sužinoti Jūsų nuomonę ir išgirsti pastebėjimus, į kuriuos atsižvelgdami toliau galėsime tobulėti.
2020 m. apklausos dėl skaidrumo principų įgyvendinimo NMA rezultatus rasite čia.
Lapkričio 16 d. Nacionalinėje mokėjimo agentūroje (NMA) vyko didelio darbuotojų susidomėjimo sulaukę nuotoliniai mokymai apie pranešėjų apsaugą. Mokymai buvo organizuojami siekiant supažindinti NMA darbuotojus su asmenų, pranešusių apie pažeidimus įstaigose, teisėmis.
Į gautus pranešimus NMA reaguoja itin operatyviai, o žinios apie pranešėjų apsaugą labai aktualios ir svarbios kiekvienam, norinčiam prisidėti prie skaidraus, aiškaus NMA darbo ir įvaizdžio. Vykę mokymai – tai viena iš priemonių puoselėjant vieną kertinių NMA vertybių – skaidrumą.
Mokymų metu buvo pristatytos nuo 2019 m. sausio 1 d. įsigaliojusio Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo nuostatos, pranešėjams taikomos skatinimo ir apsaugos priemonės, keliami reikalavimai pranešimų apie pažeidimus kanalų saugumui ir asmens pripažinimui pranešėju.
Mokymus NMA vedė Generalinės prokuratūros atstovai.
Apie žinomus pažeidimus esami ir buvę NMA darbuotojai gali pranešti užpildydami pranešimo apie pažeidimą formą. Ją reikia atsiųsti elektroniniu paštu pasitikė[email protected]. Visa informacija apie pažeidimus pranešusius asmenis yra konfidenciali, o šių asmenų teisinė apsauga užtikrinama, kaip numatyta Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatyme.
Visi asmenys, turintys informacijos apie galimai nesąžiningus NMA darbuotojų veiksmus, galimą Europos Sąjungos ir valstybinės paramos žemės ūkiui pasisavinimą, piktnaudžiavimo atvejus, apie tai gali pranešti „Pasitikėjimo linija“, paspaudę NMA interneto svetainėje esančią nuorodą, arba elektroniniu paštu pasitikė[email protected]. Informacija apie pažeidimus pranešusius asmenis yra konfidenciali, o šių asmenų teisinė apsauga užtikrinama, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatyme.
Pasiūlymai dėl korupcijos prevencijos priemonių tobulinimo laukiami el. paštu [email protected].
2019 m. rugsėjo 10 d. iki 2019 m. spalio 11 d. Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) interneto svetainės ir Facebook paskyros lankytojus kvietėme sudalyvauti Lietuvos gyventojų apklausoje dėl skaidrumo principų įgyvendinimo NMA. Pildydami anketą asmenys turėjo galimybę pareikšti savo nuomonę apie NMA darbuotojus bei jų veiklos skaidrumą, taip pat teikti savo rekomendacijas ir pastebėjimus, kurie padėtų tobulinti NMA veiklą.
Norime padėkoti visiems respondentams už pateiktus pastebėjimus ir pasiūlymus, kuriuos įvertinę imsimės atitinkamų priemonių. Taip pat NMA dėkoja, kad nesate abejingi ir pranešate apie galimus piktnaudžiavimo atvejus, kai siekiama neteisėtai pasisavinti paramos lėšas, nesąžiningą paramos gavėjų elgesį, taip pat įtarus NMA darbuotojų galimai neskaidrius veiksmus ir piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi.
Papildomai norime atkreipti dėmesį, kad labai vertinama bet kokia informacija apie galimus teisės aktų reikalavimų nesilaikymo atvejus, kai įgyvendinami investiciniai projektai. Todėl asmenys, įtariantys, kad investiciniai projektai vykdomi neskaidriai, raginami pasidalinti turima informacija.
Pateikti pranešimą galite šiais būdais: paskambinus telefonu (8 5) 260 7901, kuriame įdiegta automatinio atsakiklio funkcija, elektroniniu būdu – NMA svetainėje užpildžius specialią lentelę, per mobiliąją programėlę „NMA agro“, tiesiogiai bendraudami su NMA darbuotoju arba raštu.
Pranešime reikėtų kuo tiksliau nurodyti galimai pažeidimą padariusio fizinio ar juridinio asmens vardą bei pavardę arba įmonės pavadinimą, tikslų adresą arba teisingą vietovės, kurioje pastebėtas galimas pažeidimas, pavadinimą. Taip pat svarbu, kaip galima smulkiau papasakoti apie pastebėtą pažeidimą. Išsami informacija padėtų greičiau reaguoti į situaciją, nustatyti pažeidėjus ir patikrinti.
Kilus daugiau klausimų, informacijos galite teirautis: bendruoju informacijos teikimo telefonu (8 5) 252 6999 arba trumpuoju numeriu 1841; elektroniniu būdu – pateikti klausimą NMA interneto svetainės skiltyje „Susisiekite“ arba bendruoju el. pašto adresu [email protected]; raštu arba atvykti pas mus – adresu Blindžių g. 17, Vilnius.
Dėkojame visiems, dalyvavusiems apklausoje – mums svarbu sužinoti Jūsų nuomonę ir išgirsti pastebėjimus, į kuriuos atsižvelgdami toliau galėsime tobulėti.
Apklausos rezultatus rasite čia.
Informuojame, kad Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) direktoriaus 2019 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. BR1-55 patvirtinta Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos 2019–2020 m. korupcijos prevencijos programa.
Kviečiame visus susipažinti su Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano priemonėmis paspaudus šią nuorodą.
Prie antikorupcinės aplinkos formavimo NMA galite prisidėti ir Jūs! Pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos programos ir priemonių tobulinimo NMA galite siųsti el. paštu [email protected].
Informuojame, kad spalio mėn. buvo atlikta anoniminė darbuotojų apklausa, kurios tikslas nustatyti jų atsparumą korupcijai.
Su apklausos rezultatais galite susipažinti paspaudę šią nuorodą.
Informuojame, kad Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) direktoriaus 2018 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. BR1-102 atnaujinta Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos 2017–2018 m. korupcijos prevencijos programa.
Kviečiame visus susipažinti su naujomis korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano priemonėmis, padėsiančiomis efektyviau vykdyti nuolatinę ir kryptingą korupcijos prevencijos politiką NMA bei užtikrinti, kad NMA darbuotojų atliekami procesai bei jų rezultatai būtų skaidrūs ir veiksmingi.
Laikotarpiu nuo 2018 m. gegužės 21 d. iki 2018 m. birželio 21 d. Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) interneto svetainės ir Facebook paskyros lankytojus kvietėme sudalyvauti Lietuvos gyventojų apklausoje dėl skaidrumo principų įgyvendinimo NMA. Pildydami anketą asmenys turėjo galimybę pareikšti savo nuomonę apie NMA darbuotojus bei jų veiklos skaidrumą, taip pat teikti savo rekomendacijas ir pastebėjimus, kurie padėtų tobulinti NMA veiklą.
Norime padėkoti visiems respondentams už pateiktus pastebėjimus ir pasiūlymus, kuriuos įvertinę imsimės atitinkamų priemonių. Taip pat NMA dėkoja, kad nesate abejingi ir pranešate apie galimus piktnaudžiavimo atvejus, kai siekiama neteisėtai pasisavinti paramos lėšas, nesąžiningą paramos gavėjų elgesį, taip pat įtarus NMA darbuotojų galimai neskaidrius veiksmus ir piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi.
Papildomai norime atkreipti dėmesį, kad labai vertinama bet kokia informacija apie galimus teisės aktų reikalavimų nesilaikymo atvejus, kai įgyvendinami investiciniai projektai. Todėl asmenys, įtariantys, kad investiciniai projektai vykdomi neskaidriai, raginami pasidalinti turima informacija.
Pateikti pranešimą galite šiais būdais: paskambinus telefonu (8 5) 260 7901, kuriame įdiegta automatinio atsakiklio funkcija, elektroniniu būdu – NMA svetainėje užpildžius specialią lentelę, per mobiliąją programėlę „NMA agro“, tiesiogiai bendraudami su NMA darbuotoju arba raštu.
Pranešime reikėtų kuo tiksliau nurodyti galimai pažeidimą padariusio fizinio ar juridinio asmens vardą bei pavardę arba įmonės pavadinimą, tikslų adresą arba teisingą vietovės, kurioje pastebėtas galimas pažeidimas, pavadinimą. Taip pat svarbu, kaip galima smulkiau papasakoti apie pastebėtą pažeidimą. Išsami informacija padėtų greičiau reaguoti į situaciją, nustatyti pažeidėjus ir patikrinti.
Kilus daugiau klausimų, informacijos galite teirautis: bendruoju informacijos teikimo telefonu (8 5) 252 6999 arba trumpuoju numeriu 1841; elektroniniu būdu – pateikti klausimą NMA interneto svetainės skiltyje „Susisiekite“ arba bendruoju el. pašto adresu [email protected]; raštu arba atvykti pas mus – adresu Blindžių g. 17, Vilnius.
Dėkojame visiems, dalyvavusiems apklausoje – mums svarbu sužinoti Jūsų nuomonę ir išgirsti pastebėjimus, į kuriuos atsižvelgdami toliau galėsime tobulėti.
Apklausos rezultatus galite rasti čia.
Informuojame, kad Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) direktoriaus 2018 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. BR1-102 atnaujinta Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos 2017–2018 m. korupcijos prevencijos programa.
Kviečiame visus susipažinti su naujomis korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano priemonėmis, padėsiančiomis efektyviau vykdyti nuolatinę ir kryptingą korupcijos prevencijos politiką NMA bei užtikrinti, kad NMA darbuotojų atliekami procesai bei jų rezultatai būtų skaidrūs ir veiksmingi.
Vykdant Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos vidaus teisės aktų ar jų projektų sukčiavimo veikų prevencijos ir antikorupcinio vertinimo metodikos, patvirtintos Agentūros direktoriaus 2016 m. lapkričio 18 d. įsakymu Nr. BR1-305 „Dėl Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos vidaus teisės aktų ar jų projektų sukčiavimo veikų prevencijos ir antikorupcinio vertinimo metodikos patvirtinimo“ (Metodika), 31 punkte nurodytą reikalavimą, Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (NMA) teikia susipažinti apibendrintus 2022 m. Metodikos įgyvendinimo rezultatus.
NMA vidaus teisės aktų ar jų projektų sukčiavimo veikų prevencijos ir antikorupcinio vertinimo tikslas – sistemingai, periodiškai ir visapusiškai vertinant NMA vidaus teisės aktus ar jų projektus, padėti įgyvendinti NMA veiklos tikslus, mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę bei valdyti sukčiavimo veikų riziką.
2022 m. NMA vidaus teisės aktų ar jų projektų sukčiavimo veikų prevencijos ir antikorupcinį vertinimą atliko NMA Teisės departamento Teisėkūros ir teisės taikymo skyriaus darbuotojai.
Sukčiavimo veikų prevencijos ir antikorupciniu požiūriu iš viso buvo įvertinti 5 (penki) NMA vidaus teisės aktai ar jų projektai, nebuvo nustatyta galimų rizikų.
2016 m. rugsėjo 29 d. Specialiųjų tyrimų tarnyboje vyko metodinės pagalbos seminaras „Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas“. Į seminarą buvo pakviesti įvairių valstybės institucijų atstovai, kurie atlieka teisės aktų projektų antikorupcinius vertinimus. Nacionalinei mokėjimo agentūrai atstovavo Rizikų vertinimo ir valdymo departamento bei Teisės departamento darbuotojai. Susitikimo metu buvo apžvelgti antikorupcinio teisės aktų vertinimo teoriniai aspektai, teisinės bazės ypatumai, taip pat buvo analizuojami praktiniai pavyzdžiai ir atliekamos užduotys.
2016 m. vasario 18 d. Mykolo Romerio universiteto (MRU) Viešojo valdymo inovacijų laboratorija kartu su Nacionaline antikorupcijos asociacija (NACA) ir UAB „Corporate Securitus“ organizavo atvirą seminarą – diskusiją „Dovanos ir kyšio atribojimas: etinės ir teisinės pasekmės“. Renginio pagrindinis pranešėjas buvo NMA Rizikų vertinimo ir valdymo departamento Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas Juozas Berenta, kuris analizavo šiai temai aktualius teisės aktus, Lietuvos Aukščiausiojo teismo išaiškinimus, teismų nutartis bei pateikė praktinių pavyzdžių, sprendimo būdų ir rekomendacijų.
Itin aktualūs buvo klausimai apie tai, ką reikia daryti, kad dovana darbe netaptų našta ir priežastimi įtarti neskaidria veikla? kada ir kokias dovanas galima priimti, kada ne? ar įmanoma mandagiai atsisakyti? kaip? kokių įrankių reikia darbuotojui ir institucijai, kad dovana netaptu priežastimi pakeisti darbą?
Seminare dalyvavo ir savo įžvalgomis dalinosi ministerijų, savivaldybių, ligoninių atstovai, MRU lektoriai, NACA ekspertai.
2016 m. vasario 5 d. Dėkojame visiems susidomėjusiems NMA projektu „Tapk skaidrumo rėmėju!“. Džiaugiamės Jūsų iniciatyva ir tikime, kad prie mūsų vykdomų projektų norės prisijungti ir kiti dalyviai.
Sveikiname prie projekto komandos prisijungus Lietuvos ūkininkų sąjungos, Lietuvos miško savininkų asociacijos, Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos, asociacijos „Alternatyvioji akvakultūra“ Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos, „Transparency International“ Lietuvos skyriaus ir Nacionalinės antikorupcijos asociacijos atstovus. Mums labai svarbi Jūsų nuomonė! Susisieksime su Jumis artimiausiu metu ir apie tolimesnį projekto vykdymą informuosime asmeniškai.
Linkime visiems gerų sėkmingų darbų ir tikimės malonaus ir šilto bendradarbiavimo.
Gruodžio 9 d. minime Tarptautinę antikorupcijos dieną. Skaidriai teikti kokybiškas paslaugas, atitinkančias kliento lūkesčius – vienas iš pagrindinių mūsų institucijos tikslų.
Artėjant šventėms pasitaiko atvejų, kai Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) klientai, norėdami padėkoti už malonų, profesionalų ir kultūringą bendravimą ar produktyvų bendradarbiavimą, atsidėkodami bando palikti šokolado, medaus, vaisių ir pan. Net jei ir už teisėtą darbuotojo veikimą siūlomas ar priimamas toks atlygis, tokios padėkos ar dovanos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus prilyginamos kyšiui.
NMA yra įdiegta Europos Sąjungos viešajame sektoriuje propaguojama „nulinė dovanų politika“. Tai reiškia, kad institucija vadovaujasi nuostata, jog nepriimamos jokios dovanos už atliktą ar atliekamą darbą, o klientai, norintys atsidėkoti būtent už puikų darbuotojų darbą, skatinami siūlomas gėrybes atiduoti vargstantiems senyvo amžiaus žmonėms, sunkiai besiverčiančioms šeimoms ar paaukoti labdarai.
Išskirtiniais atvejais, kai nepavyksta grąžinti gautų „dovanų“, jos paaukojamos labdaros organizacijoms arba tiesiog sunaikinamos / išmetamos.
Dažnai žmonės valstybės tarnyboje dirbančiam asmeniui duoda „dovanas“ nepiktybiškai, nežinodami ir nesuprasdami pasekmių bei atsakomybės, todėl visus skatintume neteikti jokių dovanų NMA darbuotojams ir neversti jų ar savęs jaustis nepatogiai.
Žmogaus gebėjimas duoti ar imti papildomą neteisėtą atlygį priklauso nuo jo moralės, auklėjimo, patirties ir teisės aktų nepaisymo lygio. Galima pasidžiaugti, kad netolerancija korupcijai auga. Pagal antikorupcinių tyrimų rezultatus per pastaruosius 10 metų Lietuvoje dvigubai padaugėjo žmonių, kurie neduotų kyšio, nes tai prieštarauja jų įsitikinimams.
Antikorupcijos dienos proga bei ruošiantis Šv. Kalėdoms norime visus paraginti elgtis garbingai, nedovanoti NMA darbuotojams „dovanų“, kurios netaptų šaukštu deguto medaus statinaitėje. Norintys išreikšti dėkingumą, gali parašyti atsiliepimus apie mūsų darbuotojus.
NMA direktoriaus 2015 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. BR1-311 buvo atnaujinta Agentūros 2015–2016 m. korupcijos prevencijos programa. Kviečiame visus susipažinti su naujais skaidrumo projektais bei aktyviai dalyvauti juose! Sekite mūsų naujienas!
Aktuali redakcija nuo 2015 m. spalio 13 d.
patvirtinta
Nacionalinės mokėjimo agentūros
prie Žemės ūkio ministerijos
direktoriaus 2015 m. sausio 20 d.
įsakymu Nr. BR1-9
NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
2015–2016 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
II SKYRIUS
SITUACIJOS ANALIZĖ
5. (2015 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. BR1-311 redakcija nuo 2015 m. spalio 13 d.)
Agentūra yra savarankiška Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija, biudžetinė įstaiga, veikianti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos akreditavimo srityje ir administruojanti valstybės paramos ir Europos Sąjungos paramos žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei lėšas bei atliekanti jų mokėjimo ir kontrolės funkcijas.
6. Atliekant korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimus buvo nustatyta, kad Agentūros veikloje yra korupcijos pasireiškimo tikimybė, nes Agentūros veikla atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme nurodytus kriterijus – „daugiausia priima sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo“ ir „pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas“.
7. 2013 m. ir 2014 m. atlikus korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimus nebuvo nustatyta konkrečių korupcijos pasireiškimo rizikos veiksnių, kurie sudarytų galimybę pasireikšti korupcijai šiose veiklos srityse.
8. 2013 m. ir 2014 m. nebuvo nustatyta Agentūros darbuotojų korupcinio pobūdžio veikų.
III SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, SIEKIAI
9. Programos tikslui pasiekti Agentūroje įgyvendinamos korupcijos prevencijos priemonės, skirtos:
9.1. korupcijos pasireiškimo tikimybei nustatyti bei nustatytai tikimybei pašalinti;
9.2. viešumo ir skaidrumo principų laikymuisi stiprinti ir Agentūros vidaus teisės aktų antikorupcinio vertinimo procesui tobulinti;
9.3. Agentūros skaidrumo ir atvirumo idėjų platinimui visuomenėje aktyvinti;
9.4. Agentūros darbuotojams į Agentūros skaidrumo politikos įgyvendinimą įtraukti;
9.5. veiksmingam korupcijos prevencijos organizavimo, įgyvendinimo ir kontrolės mechanizmui užtikrinti;
9.6. Agentūros darbuotojų bei visuomenės antikorupciniam švietimui, skirtam visuomenės pasitikėjimui Agentūra, didinti.
10. Programai įgyvendinti Agentūros direktoriaus įsakymu tvirtinamas Programos įgyvendinimo priemonių planas (toliau – Planas) (1 priedas), kuriame numatoma: korupcijos prevencijos priemonės pavadinimas, vykdytojas, vykdymo laikas, laukiami rezultatai ir įgyvendinimo vertinimo kriterijai.
11. Agentūros Rizikų vertinimo ir valdymo departamento Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus darbuotojai, kurių pareigybių aprašymuose numatytos funkcijos yra susijusios su korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimu (toliau – ISVKPS darbuotojai), koordinuoja Plane numatytų priemonių įgyvendinimą Agentūroje. Šių darbuotojų darbo organizavimas, Agentūroje gautų pranešimų dėl galimai neskaidrių Agentūros darbuotojų veikų nagrinėjimas, kiti susiję aspektai reglamentuojami Agentūros direktoriaus patvirtintame Korupcijos prevencijos politikos įgyvendinimo Nacionalinėje mokėjimo agentūroje prie Žemės ūkio ministerijos tvarkos apraše.
IV SKYRIUS
PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO MECHANIZMAS. VISUOMENĖS ĮTRAUKIMAS Į KORUPCIJOS PREVENCIJĄ
12. Programos vykdymo stebėsena ir kontrolė priskiriama Rizikų vertinimo ir valdymo departamentui (toliau – RVVD). Programos nuostatos taikomos visiems Agentūros darbuotojams, kurie turi teisę teikti pasiūlymus ir pastabas dėl Programos nuostatų pakeitimo ar patobulinimo.
13. Už Plane numatytų korupcijos prevencijos priemonių tinkamą vykdymą laiku atsako šių priemonių vykdytojai – konkretūs Agentūros struktūrinių padalinių darbuotojai. Jei nurodomi keli priemonės vykdytojai – atsakingu ir priemonės įgyvendinimą koordinuojančiu vykdytoju, kuriam kiti vykdytojai padeda įgyvendinti priemonę pagal kompetenciją, laikomas tas, kuris nurodytas pirmas vykdytojų sąraše.
14. Pasibaigus pusmečiui per 10 kalendorinių dienų vykdytojai teikia ISVKPS darbuotojui išsamią informaciją apie jiems priskirtų priemonių įgyvendinimą. Informacija teikiama elektroniniu paštu, užpildžius Programos vykdymo ataskaitos formą (2 priedas). ISVKPS darbuotojas, remdamasis struktūrinių padalinių pateikta informacija, ne vėliau kaip iki kito pusmečio pirmo mėnesio 20 dienos rengia Programos vykdymo ataskaitą už praėjusį pusmetį, kuri, pasirašius ISVKPS vedėjui, teikiama RVVD direktoriui susipažinti ir įvertinti.
15. ISVKPS darbuotojas kontroliuoja Plane numatytų priemonių įgyvendinimą ir atlieka jų analizę.
16. Remdamasis vykdytojų pateikta informacija, ISVKPS darbuotojas iki kiekvienų metų vasario 28 d. parengia Programos vykdymo metinės ataskaitos už praėjusius kalendorinius metus projektą ir, suderinęs jį su tiesioginiu vadovu, teikia RVVD direktoriui.
17. RVVD direktorius, atlikęs ataskaitos analizę, su savo pastebėjimais dėl Programos veiksmingumo teikia ją Agentūros Skaidrumo forumui.
18. Programos vykdymo veiksmingumas įvertinamas Skaidrumo forumo posėdžių metu.
19. Į Programos administravimą įtraukiama ir visuomenė, teikiant jai informaciją apie Agentūroje vykdomą korupcijos prevenciją bei raginant dalyvauti antikorupcinėse priemonėse. Agentūros interneto svetainėje nuolat veikia skiltis, kurioje skelbiama bendra informacija apie korupcijos prevenciją, taip pat Programos ir jos įgyvendinimo aktualijos. Šioje skiltyje taip pat skelbiama apie įgyvendinamas antikorupcines priemones, bendradarbiavimą su kitomis korupcijos prevenciją įgyvendinančiomis institucijomis ar visuomeninėmis organizacijomis, kita susijusi informacija.
20. Agentūros darbuotojai ir gyventojai raginami telefonu, paštu, elektroniniu paštu, atvirai arba anonimiškai pranešti apie galimai neskaidrias Agentūros darbuotojų veikas. Įdiegta ,,Pasitikėjimo linija“, skirta telefonu ir elektroniniu paštu asmenų teikiamiems pranešimams dėl galimo paramos lėšų pasisavinimo, kuria taip pat galima pranešti ir apie Agentūros darbuotojų galimai neskaidrias veikas.
21. Apie nustatytas Agentūros darbuotojų korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka informuojama žiniasklaida, o per ją – visuomenė.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Šios Programos nuostatos peržiūrimos, susiklosčiusi situacija išsamiai išnagrinėjama ir korupcijos prevencijos priemonės atnaujinamos kas dveji metai. Atsižvelgiant į Programos vykdymo ataskaitų, atliktų tyrimų rezultatus, įvykus esminių Agentūros struktūrinių ar organizacinių pokyčių, po rizikos analizės atlikimo Agentūroje ar kitais atvejais Programa ir Planas gali būti keičiami anksčiau numatyto termino.
23. Programos ir Plano projektai skelbiami Agentūros interneto tinklalapyje, suteikiant visuomenei galimybę pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl šių projektų.
24. Patvirtinta Programa ir Planas skelbiami Agentūros interneto tinklalapyje, skiltyje „Korupcijos prevencija“.
25. Programa įgyvendinama Agentūros lėšomis.
_________________________
Nacionalinės mokėjimo agentūros
prie Žemės ūkio ministerijos
2015–2016 metų korupcijos prevencijos programos
NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS 2015–2016 METŲ
KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO
PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. | Priemonės pavadinimas | Vykdytojas | Vykdymo laikas | Laukiami rezultatai | Įgyvendinimo vertinimo kriterijai |
Priemonės, skirtos korupcijos pasireiškimo tikimybei nustatyti bei nustatytai tikimybei pašalinti | |||||
1. | Korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimas Agentūroje teisės aktuose nustatyta tvarka pateikiant reikiamą informaciją kompetentingai institucijai | Skaidrumo forumas | Teisės aktuose nustatyta tvarka | Identifikuota korupcijos pasireiškimo tikimybė | Parengtas korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimas ir surašyta išvada dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės |
2. | Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo išvadoje, pateiktų pastebėjimų bei siūlymų, padėsiančių sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę, įgyvendinimas | Atsakingi Agentūros struktūrinių padalinių vadovai (parenkami atsižvelgiant į tai, su kokių Agentūros struktūrinių padalinių veikla yra susiję išvadoje dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo pateikti pastebėjimai), Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas, kurio pareigybės aprašyme numatytos funkcijos yra susijusios su korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimu Agentūroje (toliau – Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas) | Iki kitų metų rugsėjo 30 d. | Sumažinta identifikuota korupcijos pasireiškimo tikimybė | Įgyvendinti pastebėjimai ir siūlymai |
Priemonės, skirtos stiprinti viešumo ir skaidrumo principų laikymuisi Agentūroje ir Agentūros vidaus teisės aktų antikorupcinio vertinimo procesui tobulinti | |||||
3. | Profesionalūs tyrimai (fokus grupės) identifikuojant galimus neskaidraus arba korupcinio elgesio būdus | Komunikacijos skyriaus vedėjas, Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Programos priemonių plano įgyvendinimo laikotarpiu, esant finansinių galimybių | Identifikuotos ir išgrynintos problemos susijusios su neskaidria veika, Agentūros pareiškėjų / paramos gavėjų apklausų / tyrimų metu | Įvykdytas tyrimas, nustatytos konkrečios priemonės problemoms šalinti, kurios įtrauktos į šį planą (ar kitus Agentūros veiksmų planus) |
4. | Viešumo ir skaidrumo principų įgyvendinimo Agentūroje analizavimas | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Ne rečiau kaip kartą per programos įgyvendinimo laikotarpį | Agentūros pareiškėjų / paramos gavėjų apklausos metu gautos informacijos analizė | Atlikta apklausa |
5. | Anoniminė Agentūros darbuotojų apklausa siekiant nustatyti atsparumą korupcijai | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | 2015–2016 metai | Agentūros darbuotojų apklausos metu gautos informacijos analizė | Atlikta apklausa |
6. | Agentūros vidaus teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Kiekvienais metais | Sumažinta korupcijos atsiradimo galimybė, laiku atliktas jos identifikavimas | Atliktų Agentūros vidaus teisės aktų ar jų projektų antikorupcinių vertinimų skaičius ne mažesnis negu nurodytas Agentūros valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, veiklos stebėsenos tvarkos apraše (rodikliai) |
(2015 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. BR1-227 redakcija nuo 2015 m. liepos 29 d.) | |||||
7. | Nuolat tobulinti korupcijos prevencijos ir korupcijos tyrimo specialistų žinias ir gebėjimus vykdant mokymus Lietuvoje ir užsienyje | Personalo skyriaus Žmogiškųjų išteklių vystymo poskyrio vedėjas | Kiekvienais metais | Vidaus teisės aktų kokybės didėjimas vertinant juos antikorupciniu požiūriu. Supažindinti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų darbuotojai su teisės aktų projektų vertinimu valstybės korupcijos, socialiniu, ekonomikos, finansų ir kitais požiūriais | Organizuoti mokymai, juose dalyvavusių Agentūros darbuotojų skaičius |
Priemonės, skirtos aktyvinti Agentūros skaidrumo ir atvirumo idėjų platinimą visuomenėje | |||||
8. | Informuoti Agentūros pareiškėjus ir paramos gavėjus apie Agentūros vertybių ir skaidrumo politiką | Komunikacijos skyriaus vedėjas, Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Kas ketvirtį | Visuomenės dalis, kuri tiesiogiai susijusi su Agentūros veikla, informuota apie Agentūros korupcijos prevencijos politiką ir Agentūros vertybes | Paviešintos aiškios Agentūros vertybės (išorinis Agentūros tinklapis, žiniasklaida ir kt.). Straipsnis per ketvirtį antikorupcine, skaidrumo ar susijusia tematika
|
9. | Lankstinukų skaidraus paramos administravimo tema leidyba | Komunikacijos skyriaus vedėjas, Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Esant finansinių galimybių | Šviečiamoji medžiaga Agentūros klientams bei darbuotojams | Pagaminti lankstinukai naujam 2014–2020 programavimo laikotarpiui |
10. | Lipdukų antikorupcine tema atnaujinimas | Komunikacijos skyriaus vedėjas, Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | 2015 metai | Šviečiamoji medžiaga Agentūros klientams bei darbuotojams | Pagaminti lipdukai korupcijos prevencijos priemonių plano įgyvendinimo laikotarpiui |
Priemonės Agentūros darbuotojams į Agentūros skaidrumo politikos įgyvendinimą įtraukti | |||||
11. | Sudaryta galimybė Agentūros darbuotojams savanoriškais pagrindais dalyvauti Skaidrumo forumo veikloje, skatinti reikšti nuomonę bei kelti idėjas | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | 2015–2016 metai | Priimtinesnė ir aiškesnė korupcijos prevencijos politika, tiesioginis, aktyvus Agentūros darbuotojų dalyvavimas įgyvendinant korupcijos prevenciją. Suteikta galimybė iš anksto užsiregistravusiems Agentūros darbuotojams dalyvauti Skaidrumo forumo posėdyje svečio teisėmis | Skaidrumo forumo sudėtis atnaujinama naujajam priemonių plano įgyvendinimo laikotarpiui, esant būtinybei ir dažniau Suteikta galimybė Agentūros darbuotojams dalyvauti Skaidrumo forumo veikloje |
12. | Agentūros darbuotojų informavimas apie korupcijos prevencijos naujoves | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Pagal poreikį | Agentūros darbuotojams aktualios korupcijos prevencijos naujovės | Agentūros darbuotojų informavimas |
13. | Skaidrumo valandėlės – Agentūros struktūrinių padalinių vadovų suorganizuotas pasitarimas / diskusija antikorupcine tematika su savo padalinio darbuotojais (esant poreikiui, svečio teisėmis gali būti kviečiamas ISVKPS vedėjas)
Pastaba. Ši priemonė įtraukta iš 2014 m. lapkričio 20 d. Strateginio planavimo darbo grupės pasitarimo protokolo Nr. SP-8 | Agentūros departamentų direktoriai ir nepriklausomų skyrių vedėjai
| Kartą per pusmetį | Padidėjęs Agentūros darbuotojų atsparumas korupcijai | Pasitarimų ir pokalbyje dalyvavusių darbuotojų skaičius |
Priemonės veiksmingam korupcijos prevencijos organizavimo, įgyvendinimo ir kontrolės mechanizmui užtikrinti | |||||
14. | Agentūros korupcijos prevencijos programos vykdymo metinės ataskaitos rengimas bei pristatymas Agentūros Skaidrumo forumui | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Kiekvienų metų pirmo pusmečio Skaidrumo forumo metu | Analizuojamas korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimas | Parengta ir pristatyta ataskaita už praėjusius kalendorinius metus |
(2015 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. BR1-227 redakcija nuo 2015 m. liepos 29 d.) | |||||
15. | Į Agentūros teisės aktus įtraukta Agentūros darbuotojų atsakomybė už nepranešimą apie korupcinio pobūdžio veikas, susijusias su Agentūros darbuotojų kompetencija | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | 2015 m. | Agentūros darbuotojų pateikta informacija | Pakeisti Agentūros vidiniai teisės aktai |
(2015 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. BR1-311 redakcija nuo 2015 m. spalio 13 d.) | |||||
16. | Atsitiktiniai tikrinimai (GAAB reikalavimai) | Kokybės skyriaus vedėjas, Kokybės skyriaus vyriausiasis specialistas | 2015–2016 metai | Identifikuoti galimai nesąžiningos veiklos atvejai / situacijos | Ne mažiau kaip 10 patikrų (GAAB reikalavimų) per einamuosius kalendorinius metus |
(2015 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. BR1-311 redakcija nuo 2015 m. spalio 13 d.) | |||||
17. | Pareiškėjų / paramos gavėjų, kurie pagal turimą informaciją galimai davė kyšį Agentūros darbuotojui už teigiamą sprendimą / patikros rezultatus (pažeidžiant / nesilaikant teisės aktų reikalavimų), įsipareigojimų tikrinimas | Kokybės skyriaus vedėjas, Kokybės skyriaus vyriausiasis specialistas | 2015–2016 metai | Identifikuoti galimai nesąžiningos veiklos atvejai / situacijos | Patikrinta ne mažiau kaip 80 proc. pareiškėjų / paramos gavėjų |
Agentūros darbuotojų bei visuomenės antikorupcinio švietimo priemonės, skirtas visuomenės pasitikėjimui Agentūra didinti | |||||
18. | Mokymai Agentūros darbuotojams siekiant didinti skaidrumo principo suvokimą ir taikymą Agentūros veikloje | Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Pagal patvirtintą Agentūros valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, vidinių mokymų planą | Didinamas Agentūros darbuotojų korupcijos ir jos prevencijos suvokimo lygis | Organizuotų mokymų ir dalyvavusių Agentūros darbuotojų skaičius. Mokymuose dalyvavusių naujų Agentūros darbuotojų skaičius. Vieną kartą per metus aplankyti teritoriniai Agentūros padaliniai |
19. | Mokymai Agentūros darbuotojams – antikorupcinio vertinimo metodų taikymas rengiant procedūrų aprašus | Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Pagal patvirtintą bendrą Agentūros valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, vidinių mokymų planą | Didinamas Agentūros darbuotojų suvokimas taikant korupcijos prevencijos metodus rengiant procedūrų aprašus | Organizuotų mokymų ir juose dalyvavusių Agentūros darbuotojų skaičius |
20. | Statistinės informacijos pateikimas Skaidrumo forumui apie Agentūroje gautus ir išnagrinėtus pranešimus dėl galimai neskaidrių Agentūros darbuotojų veikų | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Kiekvienų metų pirmo pusmečio Skaidrumo forumo metu | Identifikuotos galimai rizikingos Agentūros veiklos sritys | Statistinės informacijos pateikimas Skaidrumo forumui |
(2015 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. BR1-227 redakcija nuo 2015 m. liepos 29 d.) | |||||
21. | Žiniasklaidos ir kitomis visuomenės informavimo priemonėmis raginti gyventojus ,,Pasitikėjimo linijos“ telefonu, elektroniniu paštu ir kitais būdais pranešti apie galimai neskaidrią Agentūros darbuotojų veiką | Komunikacijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Kokybės skyriaus vedėjas | Nuolat, esant finansinių galimybių | Didinamas visuomenės pasitikėjimas Agentūra, formuojamas skaidrios ir patikimos organizacijos įvaizdis | Pranešimai spaudoje, televizijoje ar kitose visuomenės informavimo priemonėse, pateikta informacija Agentūros interneto tinklalapiuose |
22. | Bendradarbiavimo su teisėsaugos ar korupcijos prevenciją įgyvendinančiomis institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis plėtojimas | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | Nuolat, pagal galimybes | Glaudžiau bendradarbiaujant ir dalijantis gerąja patirtimi didinamas korupcijos prevencijos priemonių efektyvumas ir darbuotojų kompetencija. Surinkta informacija iš trečiųjų šalių | Susitikimai, diskusijos, dalijimasis gerąja patirtimi. Neformalūs susitarimai / pasirašyti susitarimai dėl informacijos apie galimai neskaidrių Agentūros darbuotojų veikų teikimo |
23. | Paramos administravimo mechanizmo tobulinimas Agentūroje, perkeliant dalį teikiamų paslaugų į elektroninę erdvę | Atitinkamų Agentūros struktūrinių padalinių vadovai | Nuolat | Aiškesnis ir skaidresnis paramos administravimo procesas, geresnis informacijos prieinamumas | Į elektroninę erdvę perkeltos Agentūros teikiamos paslaugos |
24. | Atlikto audito metu pastebėjus galimai neskaidrių veikų / sprendimų galimybę, bendradarbiauti su Agentūros Skaidrumo forumu | Vidaus audito departamentas | Nuolat, pastebėjus trūkumų | Identifikuota galimai neskaidrių veikų tikimybė | Pateikti pastebėjimai Skaidrumo forumui |
25. | Šūkis / sentencija apie Agentūros vertybę – skaidrumą ant baltų vokų, siunčiamų Agentūros pareiškėjams / paramos gavėjams | Komunikacijos skyriaus vedėjas, Bendrųjų reikalų departamento Dokumentų tvarkymo skyriaus vedėjas, Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | 2015–2016 programos priemonių plano įgyvendinimo laikotarpiu | Visuomenė informuojama apie Agentūros vertybes | Pagaminti vokai, pakeistos vokų tiekimo sutartys |
(2015 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. BR1-311 redakcija nuo 2015 m. spalio 13 d.) | |||||
26. | Projekto „Tapk skaidrumo rėmėju!“ vystymas | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Komunikacijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | 2015–2016 metų programos priemonių plano įgyvendinimo laikotarpiu | Visuomenė palaiko ir remia skaidrumą | Sudarytas savanorių skaidrumo rėmėjų sąrašas. Susitikimai ir komunikavimas. Realizuotos skaidrumo idėjos. |
(2015 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. BR1-311 redakcija nuo 2015 m. spalio 13 d.) | |||||
27. | Projekto „Netoleruok!“ vystymas | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Komunikacijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | 2015–2016 metų programos priemonių plano įgyvendinimo laikotarpiu | Netolerancija korupcijai | Visuomenei ir Agentūros darbuotojams pateikta aiški korupcijos netoleravimo pozicija. Organizuoti tiksliniai mokymai.
|
(2015 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. BR1-311 redakcija nuo 2015 m. spalio 13 d.) | |||||
28. | Projekto „Skaidri parama – geriausia dovana“ vystymas | Rizikų vertinimo ir valdymo departamento direktorius, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, Komunikacijos skyriaus vedėjas, Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausiasis specialistas | 2015–2016 metų programos priemonių plano įgyvendinimo laikotarpiu | Agentūros, kaip atviros valstybinės institucijos, nebijančios kalbėti apie korupciją, įvaizdis | Susitikimas / diskusija su socialiniais partneriais / kompetentingomis institucijomis. Naujos skaidrumo idėjos įtrauktos į Agentūros korupcijos prevencijos programos priemonių planą. |
_______________________________
Nacionalinės mokėjimo agentūros
prie Žemės ūkio ministerijos
2015–2016 metų korupcijos prevencijos programos
2 priedas
(Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos korupcijos prevencijos programos vykdymo ataskaitos forma)
NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
2015–2016 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS VYKDYMO
ATASKAITA
Eil. Nr. | Programos įgyvendinimo priemonių plane numatyta priemonė | Vykdytojas | Įvykdymo terminas | Įvykdymą pagrindžiantys duomenys, trumpas priemonės įvykdymo apibūdinimas | Įgyvendinimo vertinimo kriterijus | Priemonė įgyvendinta / įgyvendinta iš dalies / neįgyvendinta / kt. (įvardinti) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|
|
|
|
|
|
|
_________________________
Kad visuomenė imtų labiau pasitikėti Nacionaline mokėjimo agentūra (NMA), reikalingos ne tik jos darbuotojų, bet ir pareiškėjų, paramos gavėjų pastangos. Kartu įveikiant netoleruotiną elgesį didėja galimybės pasiekti gerų rezultatų, gerėja viešojo administravimo kokybė.
Kartais pasitaiko, kad pareiškėjai, paramos gavėjai ar kiti asmenys bando įteikti NMA darbuotojams neteisėtų „dovanų“ ir pasijunta nesmagiai. Kodėl? Dažnai žmonės valstybės tarnyboje dirbančiam asmeniui duoda „dovanų“ ne iš piktos valios, nežinodami ir nesuprasdami pasekmių bei atsakomybės. Tačiau toks atsidėkojimas pagal įstatymus ir kitus teisės aktus traktuojamas kaip neteisėtas atlygis, korupcinis elgesys arba kyšis.
Skaidrumas – viena iš NMA vertybių. Agentūra, siekdama sąžiningai ir nešališkai administruoti paramą, įgyvendina korupcijos prevencijos priemones ir nuolat tobulina vidinius teisės aktus. NMA vidaus tvarkos taisyklėse įtvirtintos nuostatos, pagal kurias darbuotojai apie asmenų siūlytą, siūlomą, žadamą ar paliktą neteisėtą atlygį (pinigus, maisto produktus, plataus vartojimo prekes ar daiktus, dovanų čekius, paslaugas ir pan.) visais atvejais nedelsdami privalo pranešti už korupcijos prevenciją atsakingiems darbuotojams, o nesant tokios galimybės turi informuoti teisėsaugos įstaigą.
Tokie faktai registruojami, už korupcijos prevenciją atsakingi asmenys priima atitinkamus sprendimus: konsultuoja darbuotojus, bendrauja su pareiškėjais, paramos gavėjais, teisiškai aiškina situaciją, grąžina „dovanas“, informuoja Specialiųjų tyrimų tarnybą ir pan.
Siekdami išvengti nemalonių situacijų, visus raginame elgtis skaidriai, sąžiningai ir garbingai. Jei susiduriate su galimai korupciniu NMA darbuotojų elgesiu ar kitų institucijų atstovų bandymu daryti įtaką paramos administravimui, prašome apie tai pranešti „Pasitikėjimo linijos“ telefonu (8 5) 260 7901 arba elektroniniu būdu, taip pat galite informuoti teisėsaugos įstaigą.
Įgyvendindami Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos 2015–2016 metų korupcijos prevencijos programą, Rizikų vertinimo ir valdymo departamento darbuotojai š. m. pirmąjį pusmetį antikorupciniu požiūriu įvertino 6 (šešis) teisės aktus ir pateikė išvadas. Buvo įvertinti 3 Agentūros vidiniai teisės aktai: Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos 2014–2020 m. programinio laikotarpio informacinių pranešimų, paklausimų bei trumpųjų žinučių formavimo ir siuntimo procedūros aprašas, 2014–2020 m. programinio laikotarpio dokumentų priėmimo ir registravimo procedūros aprašas ir Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ administravimo Nacionalinėje mokėjimo agentūroje prie Žemės ūkio ministerijos procedūros aprašas. Taip pat antikorupciniu požiūriu buvo įvertinti 3 (trys) Žemės ūkio ministerijos teisės aktų projektai ir pateikta pastabų.
Antikorupcinio vertinimo išvadoje buvo pasiūlyta pašalinti nurodytus 2014–2020 m. programinio laikotarpio dokumentų priėmimo ir registravimo procedūros aprašo trūkumus. Teisės akto rengėjai, atsižvelgę į pasiūlymus, dokumentą patobulino.
Už korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimą atsakingi Agentūros darbuotojai nuolat stebi, ar teisės aktai nesukuria išskirtinių, nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas, ar teisės akto nuostatose nėra spragų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktus.
Š. m. balandžio 13 d. Agentūros Rizikų vertinimo ir valdymo departamento atstovai dalyvavo „Transparency International“ Lietuvos skyriaus organizuotoje diskusijoje-konferencijoje „Politikos užkulisiai: ar žinome, kas Lietuvoje kuria įstatymus?“.
Naujausi tyrimai rodo, jog didžioji dauguma verslo atstovų teigia girdėję, kad sprendimai valstybėje priimami siekiant naudos atskiroms interesų grupėms, o ne visuomenei, o oficialūs ir teisėti įtakos būdai siekiant paveikti teisėkūrą, verslininkų nuomone, taikomi rečiausiai. Dabar jau beveik vieningai sutariama, jog lobistinės veiklos reguliavimas Lietuvoje yra visiškai neefektyvus ir kelia didelę grėsmę teisėkūros skaidrumui.
Renginyje buvo diskutuojama dėl lobizmo Lietuvoje skaidrumo. Ruošiantis keisti Lobistinės veiklos įstatymą stovima kryžkelėje: pasirinktas kelias lems, ar ir toliau bus reguliuojama tik oficialiai registruotų lobistų veikla, ar siekiama didesnio teisėkūros skaidrumo ir atsakomybės.
Diskusiją vedė „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas, įžvalgomis apie naujas kryptis reguliuojant lobistinę veiklą dalijosi naujo Lobistinės veiklos įstatymo projektą rengusios Seimo darbo grupės narys, Teisingumo ministerijos Teisės sistemos departamento direktoriaus pavaduotojas Vytautas Kurpuvesas, požiūriu į lobistinę veiklą dalijosi Lietuvos verslo konfederacijos vadovas Algimantas Akstinas ir lobistas Šarūnas Frolenko, apie savo sprendimą registruoti susitikimus su įvairiomis interesų grupėmis pasakojo ekonomistė, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narė Aušra Maldeikienė. Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos finansų ir ekonomikos konsultantas, buvęs premjero patarėjas Stasys Jakeliūnas pasidalijo įžvalgomis apie finansų sistemos lobizmą. TILS projektų vadovė Rūta Mrazauskaitė pristatė tyrimo apie lobistinę veiklą ir verslininkų apklausos rezultatus. Diskusijos metu buvo išsakytos dvi skirtingos nuomonės. Viena – kad dabar Seime svarstomas Lobistinės veiklos įstatymo projektas nėra pakankamai išsamus ir turi būti tobulinamas. Antra – kad tokio įstatymo visai nereikia, pakaktų kai kurias nuostatas ir reikalavimus dėl lobistinės veiklos įrašyti į Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymą.
NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS VIDAUS TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO METODIKOS, PATVIRTINTOS NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2009 M. SPALIO 16 D. ĮSAKYMU NR. BR1-815,ĮGYVENDINIMO REZULTATAI
2015-01-23
Vilnius
Vykdydamas Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) direktoriaus 2009 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. BR1-815 2.2 papunktį, Agentūros Rizikų vertinimo ir valdymo departamentas teikia susipažinti apibendrintus 2014 m. Agentūros vidaus teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo metodikos (toliau – Metodika), patvirtintos Agentūros direktoriaus 2009 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. BR1-815, įgyvendinimo rezultatus.
Agentūros vidaus teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tikslas – sistemingai ir visapusiškai vertinant korupcijos pasireiškimo rizikos valdymą ir vidaus kontrolę, padėti įgyvendinti Agentūros veiklos tikslus, siekti sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę.
Atliekant antikorupcinį vertinimą analizuojama, ar Agentūros vidaus teisės aktuose / projektuose atsižvelgiama į:
1. Vidaus teisės akto / projekto aiškumo ir turinio rodiklius (numatyti Metodikos priede);
2. 2014 m. kovo 12 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 243 patvirtintų Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių priede numatytus kriterijus;
3. Įgyvendinimo pasekmes antikorupciniu požiūriu.
Minėtais punktais siekiama nustatyti teisinio reguliavimo trūkumus.
2014 m. Agentūros vidaus teisės aktų antikorupcinį vertinimą atliko Agentūros Rizikų vertinimo ir valdymo departamento Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus darbuotojai.
Antikorupciniu požiūriu iš viso buvo įvertinti 6 (šeši) Agentūros vidaus teisės aktai / jų projektai (4 vidaus teisės aktai ir 2 viešųjų pirkimų procesai). Vertinimo išvada – korupcijos pasireiškimo rizika nenustatyta.
________________________
2015 m. sausio 12 d. „Transparency international“ Lietuvos skyrius kartu su Policijos departamento Imuniteto valdyba suorganizavo diskusiją apie kyšininkavimą policijoje. Renginyje dalyvavo NMA Rizikų vertinimo ir valdymo departamento Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas, taip pat atstovai iš Policijos departamento, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos, Muitinės departamento, Teismų administracijos, akademinės bendruomenės ir privataus sektoriaus. Diskusijos metu buvo gvildenami įvairūs korupcijos prevencijos klausimai, sprendžiami visuomenės atsakomybės aspektai, aptariamos galimos priemonės, ištekliai ir t.t. Renginį moderavo Rytis Juozapavičius.