„Didinti ŠESD absorbcinius pajėgumus (atkuriant pelkių (durpžemių) hidrologinį režimą)“ Nr. 12-001-J-0001

Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto aprašymas ir sprendžiamos problemos:

Siekiant prisidėti prie ambicingų klimato kaitos tikslų, įgyvendinamas projektas, kurio investicijos skirtos šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) absorbcijos pajėgumų didinimui, siekiant sumažinti ŠESD išmetimus iš buvusių nusausintų degradavusių durpynų, atkuriant šiuose plotuose pelkėdaros procesus, didinti jų ŠESD absorbcinį potencialą, kartu vykdant ir ekstensyvią ūkinę veiklą bei sudarant palankias prielaidas biologinės įvairovės buveinėms, įgyvendinimo.

Investicija „Didinti ŠESD absorbcinius pajėgumus (atkuriant pelkių (durpžemių) hidrologinį režimą)“ sudarys palankias sąlygas išsaugoti durpingą dirvožemio sluoksnį, o atkūrus hidrologinį režimą ne tik sustabdyti durpių klodo skaidymąsi ir suslūgimą bei ŠESD emisijas, bet ir palaikyti pelkėdaros procesus, užtikrinant gerą agrarinę ir aplinkosauginę būklę bei sukuriant palankias prielaidas biologinės įvairovės buveinėms.

Investicija prisidės prie: Europos žaliojo kurso veiksmų plano įgyvendinimo, įskaitant siekius švelninti klimato kaitą; žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslo;  oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslo bei kitų tarptautinių įsipareigojimų ir tikslų. Taip pat bus prisidedama siekiant nacionalinių strateginių tikslų, numatytų Lietuvos Respublikos nacionaliniame energetikos ir klimato srities veiksmų plane 2021–2030 m.

Projektu numatoma atliktipelkių hidrologinio režimo atkūrimą durpžemiuose, įskaitant melioracijos inžinerinės infrastruktūros pertvarkymo darbus (atkuriamos pelkės ir (arba) melioracijos inžinerinių sistemų statybos, griovimo darbai; melioracijos inžinerinių statinių statybos techninės priežiūros darbai; sumedėjusios augmenijos, akmenų šalinimas, kelmų frezavimas, paviršiaus formavimas).

Projekto tikslas:

Sumažinti ŠESD išmetimus iš buvusių nusausintų pažeistų durpžemių (organinių dirvožemių), atkuriant šiuose plotuose pelkėdaros procesus, siekiant didinti jų ŠESD absorbcinį potencialą, kartu vykdant ir ekstensyvią ūkinę veiklą bei sudarant palankias prielaidas biologinės įvairovės buveinėms.

Projekto veiklos ir siektinas rezultatas:

Finansuojamos šios veiklos, atitinkančios priemonės tikslus: parengiamųjų veiklų (techninis projektas, techninio projekto ekspertizė, gamtotvarkos planai, vietovių tyrimai ir analizė, kiti parengimo darbai) išlaidos; melioracinių inžinerinių sistemų pertvarkos / drenažo linijų naikinimo ir pan. išlaidos; hidrologinio režimo atkūrimo: griovių naikinimo, pertvėrimo, patvenkimo / griovių žiočių performavimo, paplatinimo ir pan. išlaidos; apsauginių pylimų formavimo ir palaikymo / šlaitų sulėkštinimo ir pan. išlaidos; aplinkos tvarkymo darbų (medžių, krūmų, sumedėjusios augalijos, nendrių ir kt. augalų išpjovimo, akmenų pervežimo ir pan.) išlaidos; melioracijos inžinerinių statinių (užtvankų ir pan.) rekonstravimo / naikinimo išlaidos; kitų tiesiogiai su pelkių atkūrimu susijusių darbų išlaidos.

Iki 2026 m. balandžio 30 d. planuojama atkurti apie 6 tūkst. ha durpžemių žemės ūkio naudmenose. Bendras Lietuvos durpžemių plotas yra apie 371,15 tūkst. ha, todėl suplanuotos investicijos prisidės prie 1,62 proc. pelkių (durpžemių) ploto dalies atkūrimo. Ilgalaikėje 30 metų perspektyvoje bendras ŠESD kiekio sumažinimas įgyvendinus šią priemonę galėtų siekti apie 1,92 mln. t CO2 ekvivalentų.

Projekto veiklų vykdymo pradžia: 2024 m. gegužės mėn.

Projekto veiklų vykdymo pabaiga: 2026 m. balandžio mėn.

Projekto vertė: 19 359 993,35 Eur.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos: 15 999 994,51 Eur.

Tikslas:

  • užtikrinti techninę paramą Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo 2021–2027 programai įgyvendinti ir administruoti;
  • užtikrinti techninę paramą Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo 2021–2027 programai informuoti ir viešinti.

Projekto vertė – 2 240 000 Eur.

ES finansavimas – 1 568 000 Eur.

Techninės paramos lėšos yra skirtos įgyvendinti Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 m. programą (toliau – Programa), jos įgyvendinimo, administravimo, valdymo, mokymo, vertinimo, stebėsenos, audito, kontrolės, skundų nagrinėjimo procesams organizuoti ir vykdyti, reikalingiems administraciniams ištekliams užtikrinti ir palaikyti, informacinės sistemos tinkamam funkcionavimui užtikrinti, viešinti, komunikacijai ir matomumui vykdyti bei kitoms veikloms, susijusioms su Programos įgyvendinimu.

NextGeneration EU logotipas.pngNaujos kartos Lietuva logotipas.png

„ŽŪPAIS El. paslaugų portalo sukūrimas“ Nr. 02-086-P-0003

Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projektu sprendžiamos problemos:

Šiuo metu Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) pareiškėjai ir paramos gavėjai, norėdami teikti paraiškas, o vėliau stebėti ir vykdyti savo paramos projektus, turi naudoti dvi sistemas: Žemės ūkio ministerijos informacinę sistemą (ŽŪMIS) ir NMA Informacinį portalą. Naudotojams toks dviejų sistemų naudojimas nėra patogus – nėra aišku, kur ir kokią informaciją naudotojas gali gauti ir pateikti kiekviename portale, jungiantis į atskiras sistemas, reikia du kartus save identifikuoti. El. paslaugų gavėjams visos el. paslaugos, elektroninės informacijos pateikimas ir kita su parama susijusi aktuali informacija bei funkcijos turi būti teikiamos vieno langelio principu, vienoje vietoje. Įgyvendinant šį projektą būtų naikinamas NMA Informacinis portalas ir ŽŪMIS  bei kuriamas naujas NMA ŽŪPAIS el. paslaugų portalas.

Projekto tikslas:

Pagrindinis projekto „ŽŪPAIS el. paslaugų portalo sukūrimas“ tikslas – diegti patogias, inovatyvias paslaugas NMA klientui bei pagerinti NMA teikiamų paslaugų kokybę, didinant institucijos veiklos procesų vykdymo efektyvumą.

Projekto veiklos:

Sukurtas ŽŪPAIS el. paslaugų portalo modulis – pareiškėjas ir paramos gavėjas galės ne tik matyti informaciją apie savo dokumentus, bet ir teikti juos, matyti dokumentų administravimo būsenas. Bus įgyvendinta dvipusė komunikacija.

Įgyvendintos integracijos – įdiegus ŽŪPAIS el. paslaugų portalą bus realizuotos integracijos su išorinėmis sistemomis.

Atlikti atsparumui įsilaužti, greitaveikos, IT tinkamumo testai.

Projekto veiklų vykdymo pradžia: 2023 m. kovo mėn.

Projekto veiklų vykdymo pabaiga: 2025 m. rugpjūčio mėn.

Projekto vertė: 2 925 566,68 Eur

ES finansavimas: 1 400 000 Eur

NextGeneration EU logotipas.pngNaujos kartos Lietuva logotipas.png

„ALNSIS modernizavimas, sukuriant naujus algoritmus“ Nr. 02-086-P-0006

Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projektu sprendžiamos problemos:

Pagrindiniai Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) paramos administravimo procesai vyksta informacinėse sistemose, todėl įgyvendinant šį projektą bus siekiama, kad NMA informacinės sistemos atitiktų naujo finansavimo laikotarpio paramos priemonių lėšų administravimo keliamus reikalavimus ir taip būtų optimizuoti administravimo procesai, nes Lietuva – viena ES šalių iniciatorių, diegianti ES mastu Automatinę laukų nuolatinio stebėjimo informacinę sistemą (ALNSIS) ir taip atsisakanti dalies fizinių patikrų ūkiuose.

Įdiegus sistemą NMA:

• atliks mažiau patikrų vietoje;

• pagreitės paramos administravimo procesas;

• daugiu laiko skirs pažeidimų prevencijai, todėl sumažės sankcijų;

• bus įgyvendintas privalomas EK reglamentų reikalavimas;

• visuomenei bus galimybė pamatyti savo valdomus duomenis;

• pagerės išmokų kontrolė, nes bus stebima 100 proc. laukų ir juose vykdoma žemės ūkio veikla.

Projekto tikslas:

Tikslas – pasitelkiant inovatyvius sprendimus, diegiant papildomus algoritmus toliau kurti ALNSIS, kuri leis modernizuoti Žemės ūkio paramos administravimo informacinę sistemą (ŽŪPAIS), didinant duomenų mastą ir kokybę, rezultatų dažnumą ir paslaugų spektrą, atveriant daugiau duomenų ūkininkams, institucijoms, visuomenei. 

Projekto veiklos:

Esamos ALNSIS sistemos modernizavimas, sukuriant papildomus algoritmus.

Projekto veiklų vykdymo pradžia: 2024 m. sausio mėn.

Projekto veiklų vykdymo pabaiga: 2025 m. gruodžio mėn.

Projekto vertė: 2 241 024,61 Eur

ES finansavimas: 1 874 256,65 Eur

NextGeneration EU logotipas.pngNaujos kartos Lietuva logotipas.png

Nacionalinė mokėjimo agentūra įgyvendina iš dalies ES finansuojamą projektą Nr. 02-086-P-0004 „NMA vertinamų ir administruojamų popierinių dokumentų skaitmenizavimas ir rizikos modulio sukūrimas“  

Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis  ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projektu sprendžiamos problemos:

Viena iš projektu sprendžiamų problemų – NMA turimų fizinių paraiškų skaitmenizavimas. Kadangi NMA yra sukaupusi daug fizinių (popierinių) paraiškų (tai lemia neefektyvų, ilgą darbo procesą, vėlavimus, klaidų tikimybę), su viena paraiška gali dirbti tik vienas darbuotojas. Popierinių paraiškų skaitmenizavimas leis užtikrinti darbo organizavimo efektyvumą tinkamai valdant bylas ir informaciją.

Projekto metu planuojama sukurti rizikos modulį, kuriuo remiantis automatizuotai sisteminant gaunamus duomenis per įgyvendintas sąsajas su vidiniais ir išoriniais registrais bus galima nustatyti rizikingo pareiškėjo / paramos gavėjo rizikingumo lygį.

Projekto tikslas:

Tikslas – atsisakyti popierinių dokumentų naudojimo, siekiant sumažinti sunaudojamo popieriaus kiekį, užtikrinti fizinių bylų saugumą, pagreitinti komunikaciją su klientais ir dokumentų administravimą bei ilguoju laikotarpiu sumažinti dokumentų administravimo kaštus bei administracinę naštą, atlikti automatinį rizikos vertinimą ir identifikuoti nesąžiningus pareiškėjus vertinant paraiškas ankstyvuoju laikotarpiu.

Projekto veiklos:

Programinės teksto atpažinimo ir apdorojimo įrangos įsigijimas (integracija su kitomis sistemomis);

Rizikos modulio sukūrimas.

Projekto veiklų vykdymo pradžia: 2023 m. kovo mėn.

Projekto veiklų vykdymo pabaiga: 2025 m. lapkričio mėn.

Projekto vertė: 1 172 863,45 Eur

ES finansavimas: 991 481,45 Eur

Tikslas – pagal atskiras sutartis su EIB pagal poreikį teikti konsultavimo paslaugas kaimo infrastruktūros, vandentvarkos, draudimo žemės ūkio srityje klausimais.

„AgriFood Lithuania“ yra pelno nesiekiantis skaitmeninių inovacijų centras, suburiantis svarbiausius mokslo, verslo ir viešojo sektoriaus suinteresuotus veikėjus, siekiančius skatinti agro-maisto sektoriaus skaitmenizaciją ir pažangių inovacijų diegimą.

Centro strateginė misija yra prisidėti prie ES deklaracijoje „Už išmanią ir tvarią Europos žemės ūkio ir kaimo vietovių skaitmeninę ateitį“ įtvirtintos vizijos realizavimo.

„AgriFood Lithuania“ vienija daugiau nei 20 skirtingų tarpsektorinių partnerių ir veikdama vieno langelio principu atlieka koordinavimo bei bendradarbiavimo užtikrinimo funkcijas vystant skaitmeninius technologinius sprendimus žemės ūkio ir maisto pramonės srityse. Pagrindiniai skaitmeninių inovacijų centro uždaviniai yra:

  • Suteikti visapusišką paramą ir specializuotas paslaugas žemės ūkio ir maisto technologinių inovacijų tyrimo, vystymo ir diegimo srityse;
  • Palengvinti suinteresuotų skirtingų veikėjų partnerystę įgyvendinant bendrus aukštųjų technologijų tyrimus, perdavimą ir industrinį taikymą;
  • Sujungti nacionalinius inovacijų projektus, startuolius ir įmones su platesnes galimybes suteikiančiomis tarptautinėmis ir tarpsektorinėmis iniciatyvomis bei kompetencijų centrais;
  • Prisidėti prie nacionalinės ir europinės skaitmeninių technologijų infrastruktūros stiprinimo.

Daugiau informacijos – www.agrifood.lt

 

Daugiau skaitykite čia.

Nuo 2018 m. Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) vykdo ES LIFE programos finansuojamą projektą „Natura 2000 tinklo valdymo optimizavimas Lietuvoje“ LIFE16 IPE/LT/016 (LIFE IP PAF-NATURALIT). 2019 metais NMA dalyvavo šio projekto organizuojamuose mokymuose ir kt. renginiuose, o nuo 2020 m. NMA tampa šio projekto partnere. Integruotasis projektas gamtos srityje yra skirtas įgyvendinti Prioritetinių veiksmų bendrųjų priemonių programą – nacionalinį strateginį dokumentą Natura 2000 teritorijoms. 

Projekto metu planuojama detalizuoti konkrečius apsaugos tikslus Natura 2000 tinklo teritorijoms nacionaliniu ir individualių vietovių lygiu, atitinkant nustatytus palankios apsaugos būklės kriterijus Europos Bendrijos svarbos buveinėms ir rūšims, gerinti valdymo, stebėsenos ir analizės procesų efektyvumą, užtikrinti geresnę biologinės įvairovės apsaugos tikslų ir kitų politikos krypčių, ypač žemės ūkio, miškų ir turizmo tikslų sinergiją, taip pat kuo labiau padidinti tų tikslų suderinamumą bei stiprinti institucinius gebėjimus saugant ir tvarkant Natura 2000 tinklo teritorijas.

Projekto trukmė: 2018.01.01 – 2027.12.31

NMA projekte dalyvauja nuo 2020-01-01 iki 2023-12-31.

Projekto biudžetas – 1 015 000 Eur.

„Arachne“ yra rizikos vertinimo priemonė, kurią sukūrė Europos Komisija bendradarbiaudama su valstybėmis narėmis. 

„Arachne“ leis NMA nustatyti galimai susijusias įmones, jų tarpusavio ryšius ar tam tikras potencialias rizikas tarp atskirų ūkio subjektų, taip pat apskaičiuoti įmonės dydį. Aktualu ir tai, kad informacija bus gaunama ne tik iš Europos Sąjungos valstybių narių, bet ir iš kitų valstybių, todėl bus užtikrinamas duomenų gavimas pasauliniu lygiu. Šio įrankio pagalba NMA taip pat bus nuolat įspėjama apie rizikingiausius projektus, sutartis, rangovus ir paramos gavėjus. „Arachne“ yra viena iš kovos su sukčiavimu priemonių, kurią naudojant siekiama padidinti paramos lėšų panaudojimo efektyvumą ir veiksmingumą bei užkirsti kelią pažeidimams.

Dalyvavo Lietuvos, Ispanijos, Portugalijos, Kroatijos ir Slovakijos atstovai.

Daugiau informacijos rasite čia.

Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus valdymas. Projektas finansuojamas iš 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ priemonės Nr. 10.1.3-ESFA-V-918 "Viešojo administravimo subjektų iniciatyvos, skirtos paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimui".

  • Projekto vykdytojas – Lietuvos respublikos vidaus reikalų ministerija.

Projekto tikslas: Optimizuoti (modernizuoti) paslaugas ir gerinti gyventojų aptarnavimą, viešojo sektoriaus įstaigose diegiant teikiamų paslaugų ir gyventojų aptarnavimo kokybės gerinimo sprendimus.

Projekto uždaviniai:

  • Optimizuoti (modernizuoti) įstaigų teikiamas/administruojamas viešąsias ir administracines paslaugas
  • Sukurti ir įdiegti įstaigų paslaugų ir gyventojų aptarnavimo kokybės vertinimo sistemą;
  • Standartizuoti gyventojų aptarnavimą ir paslaugų teikimą;
  • Sukurti institucinių paskatų gerinti teikiamų paslaugų ir gyventojų aptarnavimo kokybę sistemą;
  • Padidinti informacijos apie paslaugas ir gyventojų aptarnavimą prieinamumą.

Projekto veiklos:

  • Sukurti ir įdiegti įstaigų paslaugų ir gyventojų aptarnavimo kokybės vertinimo modelį;
  • Sukurti įstaigų paslaugų ir gyventojų aptarnavimo kokybės vertinimo metodiką;
  • Parengti ir įdiegti kokybiškai naują vieningo aptarnavimo proceso modelį (algoritmą) Vyriausybės lygiu;
  • Parengti ir įdiegti pavyzdinį gyventojų aptarnavimo įstaigose standartą;
  • Parengti įstaigų reitingavimo metodiką ir atlikti įstaigų reitingavimą;
  • Organizuoti gerosios patirties pavyzdžių praktikos tobulinant paslaugų teikimą ir gyventojų aptarnavimą nacionalinę atranką;
  • Sukurti įstaigų orientacijos į paslaugų ir aptarnavimo kokybę stebėsenos ir vertinimo metodiką;
  • Parengti informacijos apie įstaigų teikiamas paslaugas ir gyventojų aptarnavimą gaires.

Projekto metu numatomi rezultatai:

  • supaprastės paslaugų teikimo procedūros dėl pažangesnių paslaugoms suteikti reikalingos informacijos gavimo būdų naudojimo;
  • pagerės gyventojų aptarnavimo kokybė dėl vieningo aptarnavimo modelio įstaigose taikymo;
  • paslaugų teikimo ir asmenų aptarnavimo kokybės vertinimas taps kasdiene įstaigų veiklos dalimi;
  • veiks paslaugų teikimo ir asmenų aptarnavimo kokybės stebėsenos ir vertinimo mechanizmas;
  • bus padidintas gyventojų pasitenkinimas jiems teikiamų paslaugų ir aptarnavimo kokybe.

Projekto trukmė: 2019.06.20 – 2022.06.20 

Daugiau skaitykite čia.

Projekto tikslas - tinkamai ir efektyviai administruoti Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 m. veiksmų programos (toliau – Programa) priemones. Kokybiškam Programos priemonių administravimui yra būtini žmogiškieji ištekliai – valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurie atliks funkcijas, tiesiogiai susijusias su Programos parengimu, valdymu, įgyvendinimu, priežiūra, vertinimu, skundų nagrinėjimu bei kontrole. Skaidriai ir efektyviai administruoti Programos priemones, reikalingas ne tik kvalifikuotas personalas bet ir išorinių ekspertų paslaugos, moderni programinė ir techninė įranga bei kitos priemonės.

Projektas finansuojamas iš Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014-2020 metų veiksmų programos lėšų.

Projekto tikslas – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) siekdama užtikrinti Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 m. veiksmų programos (toliau – Programa) viešinimą, numato informuoti visuomenę ir galimus pareiškėjus bei paramos gavėjus pasiekiamais būdais – teikti informaciją ir formuoti pozityvią nuomonę apie Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondą (toliau- EJRŽF) teikiamos paramos pagal Programos priemones panaudojimą, apie EJRŽF paramos poveikį žuvininkystei.

Projektas finansuojamas Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014-2020 metų veiksmų programos lėšų.

Projektu siekiama tinkamai ir efektyviai administruoti Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos (KPP) priemones. Kokybiškam KPP priemonių administravimui yra būtini žmogiškieji ištekliai – valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurie atliks funkcijas, tiesiogiai susijusias su KPP. Paraiškų administravimui, patikroms vietoje atlikti bei kitoms funkcijoms, būtinoms skaidriai ir efektyviai administruoti KPP priemones, reikalingas ne tik kvalifikuotas personalas bet ir išorinių ekspertų paslaugos, moderni programinė ir techninė įranga, automobiliai ir kitos priemonės.

Projekto tikslas – efektyviai, kokybiškai ir skaidriai administruoti KPP priemones, vykdant Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos priskirtas funkcijas.

Projektas finansuojamas iš Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos lėšų.

Projekto tikslas - objektyvios, tikslios informacijos skleidimas apie Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramą kaimo plėtrai tikslinėms auditorijoms.

Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos, vykdydama jai pavestas Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos (KPP) viešinimo funkcijas, nurodytas KPP administravimo taisyklėse ir KPP viešinimo strategijoje, siekdama užtikrinti KPP viešinimą, informuoja visuomenę ir galimus pareiškėjus bei paramos gavėjus pasiekiamais būdais – teikia informaciją ir bei prisideda formuojant pozityvią nuomonę apie EŽŪFKP teikiamos paramos pagal KPP priemones panaudojimą, apie EŽŪFKP paramos poveikį kaimo plėtrai, žemės ir maisto ūkiui, šalies ekonominiam bei socialiniam vystymuisi.

EŽŪFKP paramai viešinti naudojamos įvairios komunikacijos priemonės: informacijos viešinimas internetu, per radiją, televiziją, spaudą; informacinių renginių organizavimas; informacinių, vizualinių, reklaminių, techninių priemonių naudojimas; atliktų studijų, tyrimų rezultatų viešinimas, informaciniai leidiniai, vieši pristatymai, informacinio, mokomojo pobūdžio renginiai, susitikimai, seminarai EŽŪFKP paramos panaudojimo 2014–2020 m. tematika visuomenei, socialiniams-ekonominiams partneriams, EŽŪFKP paramą administruojančiomis institucijomis, žiniasklaidos atstovams; konferencijos ir kitos viešinimo priemonės, reikalingos užtikrinti tinkamą ir efektyvų informavimą apie KPP. Numatoma atlikti visuomenės nuomonės ir žinojimo apie EŽŪFKP paramą tyrimus, padėsiančius išsiaiškinti Lietuvos gyventojų nuomonę ir atsižvelgti į ją planuojant bei įgyvendinant visuomenės informavimo veiksmus.

Projektas finansuojamas iš Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos lėšų.

PROJEKTAS: Kokybės vadybos standartų diegimas bei tobulinimas Nacionalinėje mokėjimo agentūroje prie Žemės ūkio ministerijos, Nr. VP1-4.3-VRM-01-V-01-012.

Projektas vykdomas pagal 2007-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ įgyvendinimo priemonę VP1-4.3-VRM-01-V „Viešųjų paslaugų kokybės iniciatyvos“.

Įgyvendinamas projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

Projekto įgyvendinimo pabaigos data – 2014-02-01.

Projekto tikslas – tobulinti NMA geros kokybės viešųjų paslaugų teikimą.

Projekto uždaviniai:

  • Įdiegti ir sertifikuoti kokybės vadybos sistemą, atitinkančią LST EN ISO 9001:2008 standarto reikalavimus, bei nuolat ją tobulinti;
  • Sertifikuoti informacijos saugumo valdymo sistemą, atitinkančią LST EN ISO/IEC 27001:2006 standarto reikalavimus, bei nuolat ją tobulinti;
  • Pagerinti piliečių aptarnavimą, įgyvendinant „vieno langeli“ principą, sukuriant asmenų aptarnavimo telefonu kokybės vertinimo metodiką bei atliekant jos taikymo mokymus; atliekant kiekybinį teikiamų paslaugų tyrimą;
  • Įdiegti subalansuotų rodiklių sistemą.

Projekto veiklos ir pasiekti rezultatai:

  • Kokybės vadybos sistemos, atitinkančios LST EN ISO 9001:2008 standarto reikalavimus, diegimas, sertifikavimas ir priežiūra;

2010 m. Agentūroje įdiegta ir sertifikuota Kokybės vadybos sistema. 2011 m. ir 2012 m. Agentūroje vyko pakartotiniai sertifikavimai. Viso šio laikotarpiu metu nepriklausomi ekspertai teikė metodinę bei konsultacinę pagalbą.

  • Mokymai, renginiai, susiję su kokybės vadybos sistemos, atitinkančios LST EN ISO 9001:2008 standarto reikalavimus, priežiūra ir įvertinimu;

2011 m. 40 Agentūros padalinių vadovų buvo apmokyti pagal parengtą metodinę medžiagą apie pažangius kokybės vadybos principus, taikomus pasaulio ir Lietuvos įmonėse ir suteiktos teorinės žinios bei praktiniai įgūdžiai sprendžiant LST EN ISO 9001:2008 kokybės vadybos standarto problemas bei kryptingai vykdant kokybės vadybos gerinimo darbus.

2011 m. 2 Agentūros atstovai dalyvavo seminare Mastrichte (Olandija), kurio tema – „Kokybės gerinimas ir kaštų mažinimas: misija įmanoma“. Seminaro tikslas – susipažindinti su visuotinės kokybės vadybos principų taikymo svarba, siekiant užtikrinti viešojo sektoriaus organizacijos profesionalumą, kompetenciją, klientų pasitenkinimą bei įgyti naujų žinių, pagerinti įgūdžius, susijusius su kokybės gerinimu viešajame sektoriuje.

2013 m. 2 Agentūros atstovai dalyvavo seminare Londone (Didžioji Britanija), kurio tema – „Subalansuoti organizacijos rodikliai“. Seminaro tikslas – pagilinti subalansuotų rodiklių metodo žinias bei įgyti praktinių subalansuotų rodiklių diegimo įgūdžių.

2013 m. 2 Agentūros atstovai dalyvavo seminare Londone (Didžioji Britanija), kurio tema - „ISO 9001 įvertinimas ir išaiškinimas“. Seminaro tikslas – pagilinti kokybės vadybos žinias bei įgyti praktinių kokybės vadybos sistemos valdymo įgūdžių.

  • Atnaujinti dokumentus, reglamentuojančius Agentūros informacijos saugą, atitinkančią LST ISO/IEC 27001:2006 (tapatus ISO/IEC 27001:2005) reikalavimus;

2009 m. Agentūroje įdiegta ir sertifikuota Informacijos saugumo valdymo sistema. 2010 m. ir 2011 m. Agentūroje vyko pakartotiniai sertifikavimai.

2010 m. atlikta visų Agentūros darbuotojų apklausa (apklausti Agentūros darbuotojai dėl esamos informacijos saugumo valdymo būklės Agentūroje), atlikta gautos informacijos analizė ir pateiktos rekomendacijas dėl dokumentų atnaujinimo.

  • Atlikti veiklos (rizikos) analizę;

2010 m. atlikta Agentūros rizikų analizė ir pateiktos rekomendacijas dėl Agentūros veiklos tobulinimo įdiegiant tinkamas rizikų valdymo priemones.

  • Mokymai dėl standarto LST ISO/IEC 27001:2006 (tapatus ISO/IEC 27001:2005) reikalavimų įgyvendinimo;

Siekiant pristatyti saugumo rizikos analizės metu gautą informaciją bei rekomendacijas 2010-2011 m. buvo parengta metodinė medžiaga ir apmokyti visi Agentūros darbuotojai.

  • Modifikuoti elektroniniu paštu gautų asmenų klausimų – atsakymų tvarkymo sistemą;

2010 m. atlikti Agentūros klausimų–atsakymų sistemos modifikavimo darbai, taip siekiant pagerinti asmenų aptarnavimą Agentūroje, taikant „vieno langelio“ principą: minimizuota vėlavimo pateikti atsakymus rizika ir sumažintos atsakymų pateikimo kontrolę atliekančių darbuotojų darbo laiko sąnaudos.

  • Atlikti informacijos teikimo pareiškėjams ir paramos gavėjams kokybės analizę;

2010 m. atliktas kiekybinis tyrimas, kurio tikslas - ištirti pareiškėjų ir paramos gavėjų požiūrį į aptarnavimą Agentūroje. Tyrimą atlikusi kompanija pateikė tyrimo (analizės) rezultatų ataskaitą, kurioje buvo identifikuotos svarbiausios problemos, pareiškėjų ir paramos gavėjų požiūris į aptarnavimą Agentūroje.

  • Atlikti informaciją pareiškėjams ir paramos gavėjams teikiančių bei tiesiogiai su jais bendraujančių specialistų mokymus;

2010 m. apmokyti 65 informaciją pareiškėjams ir paramos gavėjams teikiantys bei tiesiogiai su jais bendraujantys Agentūros darbuotojai. Mokymų medžiaga parengta aukščiau minėto tyrimo (analizės) rezultatais.

  • Agentūros teikiamų paslaugų, taikant "vieno langelio" principą, kokybės gerinimas;

2013 m. parengta asmenų aptarnavimo telefonu kokybės vertinimo metodika.

2013 m. atlikti du kiekybiniai tyrimai, siekiant išmatuoti Agentūros teikiamų paslaugų kokybę investicinės ir tiesioginės paramos srityse.

2013 m. 7 Agentūros darbuotojai apmokyti apie aptarnavimo telefonu kokybės vadybos metodikos įgyvendinimą bei priežiūrą, suteikiant teorinių žinių ir praktinių įgūdžių spręsti susijusias problemas.

  • Subalansuotų rodiklių sistemos diegimas.
      

2013 m. Agentūroje įdiegta Subalansuotų rodiklių sistema, kurios tikslas – didinti Agentūros viešojo administravimo efektyvumą, tobulinant Agentūroje veikiančią kokybės vadybos sistemą, atitinkančią LST EN ISO 9001:2008 standarto reikalavimus.

2013 m. 80 Agentūros darbuotojų dalyvavo mokymuose, kurių tikslas – pateikti praktiškai pritaikomą informaciją apie subalansuotų rodiklių sistemos įgyvendinimą bei priežiūrą, suteikti teorinių žinių ir praktinių įgūdžių spręsti susijusias problemas.

2013 m. Agentūroje įdiegta Subalansuotų rodiklių informacinė sistema, kuri leidžia minimizuoti stebėsenos rodiklių paruošimui skirtą laiką ir sudaryti sąlygas viduriniojo lygio vadovams daugiau laiko skirti pagrindinei veiklai vykdyti.

Daugiau informacijos apie ES struktūrinę paramą 2007-2013 metais galite rasti www.esparama.lt.

Atnaujinimo data: 2024-05-27